Elektrik Elektronik Teknolojisi Alanı Temrinleri

 
Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

Kullanıcı adınızı, şifrenizi ve aktif kalma süresini giriniz

Gönderen Konu: 1. Kod yazmadan arduino programlayın  (Okunma sayısı 586 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

22 Nisan 2018, 16:15:56
Çevrimiçi Hasan ERTÜRK
*
İleti: 573
Teşekkür: 3 Karma 4
Profili Görüntüle Robotik Center 
Herhangi bir programlama dili bilmeden tamamen görsel olarak Arduino programlayabilirsiniz. programlamaya başlamadan önce bir ön hazırlığımız olacak. Aşağıdaki açıklamaları takip ederek ön bilgilenmeyi tamamladıktan sonra kod yazmadan arduino programlamaya başlayabilirsiniz.

Scracth Nedir?

Scratch yazılım geliştirme platformu ve programlama dili çocukların bilgisayar programlamaya ilk adımları atmalarını sağlamak amacıyla geliştirilmiştir.


S4A Nedir?
S4A programı Scratch tabanlı bir programlama dilidir. İçerisinde Arduino’yu kontrol etmemizi sağlayan bazı programlama blokları bulunur. Bu program blokları sayesinde kod yazmadan tamamen görsel olarak Arduino’yu programlayabilirsiniz. Programınızı bloklar halinde yazıyor olmanız dışında S4A’nın Türkçe dil desteğinin olması programlamaya ayrı bir kolaylık getiriyor.

Programın avantajlarından birisi ise yalnızca bilgisayardan veri gönderme değil aynı zamanda Arduino’dan gelen verileri de okuyabiliyorsunuz. Bu sayede daha zengin programlar yazabilirsiniz.


Öncelikle buraya tıklayarak Arduino’nun yazılımını indirmelisiniz.

Ardından aşağıdaki kodları bir defaya mahsus arduinoya yüklemeniz gerekiyor.

Kod: [Seç]
typedef enum {
  input, servomotor, pwm, digital }
pinType;

typedef struct pin {
  pinType type;       //Type of pin
  int state;         //State of an output
  //byte value;       //Value of an input. Not used by now. TODO
};

pin arduinoPins[14];  //Array of struct holding 0-13 pins information

unsigned long lastDataReceivedTime = millis();

void setup()
{
  Serial.begin(38400);
  Serial.flush();
  configurePins();
  resetPins();
}

void loop()
{
  static unsigned long timerCheckUpdate = millis();

  if (millis()-timerCheckUpdate>=20)
  {
    sendUpdateServomotors();
    sendSensorValues();
    timerCheckUpdate=millis();
  }

  readSerialPort();
}

void configurePins()
{
  arduinoPins[0].type=input;
  arduinoPins[1].type=input;
  arduinoPins[2].type=input;
  arduinoPins[3].type=input;
  arduinoPins[4].type=servomotor;
  arduinoPins[5].type=pwm;
  arduinoPins[6].type=pwm;
  arduinoPins[7].type=servomotor;
  arduinoPins[8].type=servomotor;
  arduinoPins[9].type=pwm;
  arduinoPins[10].type=digital;
  arduinoPins[11].type=digital;
  arduinoPins[12].type=digital;
  arduinoPins[13].type=digital;
}

void resetPins() {
  for (byte index=0; index <=13; index++)
  {
    if (arduinoPins[index].type!=input)
    {
      pinMode(index, OUTPUT);
      if (arduinoPins[index].type==servomotor)
      {
        arduinoPins[index].state = 255;
        servo (index, 255);
      }
      else
      {
        arduinoPins[index].state=0;
        digitalWrite(index,LOW);
      }
    }
  }
}

void sendSensorValues()
{
  unsigned int sensorValues[6], readings[5];
  byte sensorIndex;

  for (sensorIndex = 0; sensorIndex < 6; sensorIndex++) //for analog sensors, calculate the median of 5 sensor readings in order to avoid variability and power surges
  {
    for (byte p = 0; p < 5; p++)
      readings[p] = analogRead(sensorIndex);
    insertionSort(readings, 5); //sort readings
    sensorValues[sensorIndex] = readings[2]; //select median reading
  }

  //send analog sensor values
  for (sensorIndex = 0; sensorIndex < 6; sensorIndex++)
    ScratchBoardSensorReport(sensorIndex, sensorValues[sensorIndex]);

  //send digital sensor values
  ScratchBoardSensorReport(6, digitalRead(2)?1023:0);
  ScratchBoardSensorReport(7, digitalRead(3)?1023:0);
}

void insertionSort(unsigned int* array, unsigned int n)
{
  for (int i = 1; i < n; i++)
    for (int j = i; (j > 0) && ( array[j] < array[j-1] ); j--)
      swap( array, j, j-1 );
}

void swap(unsigned int* array, unsigned int a, unsigned int b)
{
  unsigned int temp = array[a];
  array[a] = array[b];
  array[b] = temp;
}

void ScratchBoardSensorReport(byte sensor, int value) //PicoBoard protocol, 2 bytes per sensor
{
  Serial.write( B10000000
    | ((sensor & B1111)<<3)
    | ((value>>7) & B111));
  Serial.write( value & B1111111);
}

void readSerialPort()
{
  byte pin;
  int newVal;
  static byte actuatorHighByte, actuatorLowByte;
  static byte readingSM = 0;

  if (Serial.available())
  {
    if (readingSM == 0)
    {
      actuatorHighByte = Serial.read();
      if (actuatorHighByte >= 128) readingSM = 1;
    }
    else if (readingSM == 1)
    {
      actuatorLowByte = Serial.read();
      if (actuatorLowByte < 128) readingSM = 2;
      else readingSM = 0;
    }

    if (readingSM == 2)
    {
      lastDataReceivedTime = millis();   
      pin = ((actuatorHighByte >> 3) & 0x0F);
      newVal = ((actuatorHighByte & 0x07) << 7) | (actuatorLowByte & 0x7F);

      if(arduinoPins[pin].state != newVal)
      {
        arduinoPins[pin].state = newVal;
        updateActuator(pin);
      }
      readingSM = 0;
    }
  }
  else checkScratchDisconnection();
}

void reset() //with xbee module, we need to simulate the setup execution that occurs when a usb connection is opened or closed without this module
{
  resetPins();        // reset pins
  sendSensorValues(); // protocol handshaking
  lastDataReceivedTime = millis();
}

void updateActuator(byte pinNumber)
{
  if (arduinoPins[pinNumber].type==digital) digitalWrite(pinNumber, arduinoPins[pinNumber].state);
  else if (arduinoPins[pinNumber].type==pwm) analogWrite(pinNumber, arduinoPins[pinNumber].state);
}

void sendUpdateServomotors()
{
  for (byte p = 0; p < 10; p++)
    if (arduinoPins[p].type == servomotor) servo(p, arduinoPins[p].state);
}

void servo (byte pinNumber, byte angle)
{
  if (angle != 255)
    pulse(pinNumber, (angle * 10) + 600);
}

void pulse (byte pinNumber, unsigned int pulseWidth)
{
  digitalWrite(pinNumber, HIGH);
  delayMicroseconds(pulseWidth);
  digitalWrite(pinNumber, LOW);
}

void checkScratchDisconnection() //the reset is necessary when using an wireless arduino board (because we need to ensure that arduino isn't waiting the actuators state from Scratch) or when scratch isn't sending information (because is how serial port close is detected)
{
  if (millis() - lastDataReceivedTime > 1000) reset(); //reset state if actuators reception timeout = one second
}



Bu sayede S4A programı ile Arduino arasında ilk haberleşmeyi sağlayacaksınız. S4A programının Arduino’nuzu tanıması için S4AFirmware16 isimli programı Arduino’ya atmanız gerekiyor. Sonrasında bu işlemi tekrarlamanıza gerek yok.

S4A’yı buraya tıklayarak indirebilirsiniz. S4A programının kurduktan sonra aşağıda ki görüntü ile karşılaşacaksınız.


Sol tarafta ki program bloklarını kullanarak programınızı oluşturabilir ve Arduino’da çalışmasını sağlayabilirsiniz. S4A ile programlamaya hemen başlayın !