Elektrik elektronik temrinleri

Elektrik Elektronik Teknolojisi Alaný Temrinleri => Dersler => Haberleþme Temelleri => Konuyu baþlatan: Hasan ERTÜRK - 06 Ekim 2014, 11:08:08

Baþlýk: 4- FM alýcý yapýmý
Gönderen: Hasan ERTÜRK - 06 Ekim 2014, 11:08:08
FM alýcý yapýmý konulu temrini konu ekinden indirebilirsiniz.
Temrin sayfasýný tarayýcýnýzda görüntülemek için buraya týklayýnýz. (http://temrinlerim.org/index.php?page=fm_alici_yapimi)
Baþlýk: Ynt: 4- FM alýcý yapýmý
Gönderen: busr.clk - 06 Aralýk 2016, 19:00:32
iyi günler ben fm alýcý devresinin baský devresini yapýcam. Fakat proteusda çizim yaparken capasitor kullanýmý konusunda tereddüt ettim mesela 100n bir capasitor için bir sürü seçenek çýkýyor. hangisini kullanmam gerekiyor. yardýmcý olursanýz sevinirim.
Baþlýk: Ynt: 4- FM alýcý yapýmý
Gönderen: Hasan ERTÜRK - 06 Aralýk 2016, 19:06:00
Þu an kullandýðým makinede proteus kurulu deðil. cap30 deneyebilirsiniz.
Baþlýk: Ynt: 4- FM alýcý yapýmý
Gönderen: busr.clk - 06 Aralýk 2016, 21:42:06
cap30 u bulamýyorum cap10 ve cap20 var onlardan birini kullansam olur mu peki. devre çalýþýr mý
Baþlýk: Ynt: 4- FM alýcý yapýmý
Gönderen: Hasan ERTÜRK - 06 Aralýk 2016, 23:28:36
olur
Baþlýk: Ynt: 4- FM alýcý yapýmý
Gönderen: busr.clk - 07 Aralýk 2016, 01:11:10
bobin içn hangisini kullandýðýmýn bi önemi var mý peki çünkü bir sürü çýkýyo
losc ve la lazým bana ama onlar yok
Baþlýk: Ynt: 4- FM alýcý yapýmý
Gönderen: Hasan ERTÜRK - 07 Aralýk 2016, 12:28:07
Devre þemasýnýn altýnda bobiin yapýmýnda kullanýlacak olan iletkenin çapý ve spir sayýsý verilmiþ. Bobini sarýp devre üzerinde ne kadar yer kapladýðýna bakýn. Ona göre uygun ölçüde bir bobin seçersiniz.
Baþlýk: Ynt: 4- FM alýcý yapýmý
Gönderen: busr.clk - 15 Aralýk 2016, 18:13:47
iyi günler fm alýcý devresinin baský þemasý varsa atabilir misiniz
Baþlýk: Ynt: 4- FM alýcý yapýmý
Gönderen: busr.clk - 08 Ocak 2017, 02:15:02
iyi akþamlar ben fm alýcý devresinin baský devresini kurdum fakat frekans bulamýyorum neden olabilir yardýmcý olur musunz
Baþlýk: Ynt: 4- FM alýcý yapýmý
Gönderen: busr.clk - 08 Ocak 2017, 02:33:40
tda 2002  entegrem çok fazla ýsýnýyor normal mi bu durum
Baþlýk: Ynt: 4- FM alýcý yapýmý
Gönderen: Hasan ERTÜRK - 08 Ocak 2017, 11:48:57
Soðutucu takýnýz sesi fazla açarsanýz ýsýnýr.
Baþlýk: Ynt: 4- FM alýcý yapýmý
Gönderen: busr.clk - 09 Ocak 2017, 03:16:55
Ben devrede ses ayarýný yapýyorum fakat frekans ayarlayamýyorum neden olabilir
Baþlýk: Ynt: 4- FM alýcý yapýmý
Gönderen: Hasan ERTÜRK - 09 Ocak 2017, 09:50:00
Montaj tamamlandýktan sonra temrin sayfasýnda anlatýlan þekilde bobin ayarlarýnýn yapýlmasý gerekir. Ondan sonra frekans ayarý yapmalýsýnýz.