Elektrik Elektronik Teknolojisi Alanı Temrinleri

 
Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Kullanıcı adınızı, şifrenizi ve aktif kalma süresini giriniz

Gönderen Konu: IP Telefon Santralleri  (Okunma sayısı 3964 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

21 Şubat 2019, 16:49:01
Çevrimdışı ozcanhaydaroglu
*
İleti: 1
Profili Görüntüle karel santral servisi 
İşletmeler IP Santral sistemlerinin, katma değerli uygulamaları sayesinde değişen ve gelişen ihtiyaçlarını en etkin biçimde karşılıyor.

 IP Telefon Santrali Ses, veri ve görüntüyü tek bir iletişim altyapısında birleştiren IP telefon santralları ve iletişim çözümleri her ölçekteki işletmeye klasik haberleşme yöntemlerinin yanında, VoIP, fax-over-IP, ses kayıt, konferans, görüntülü görüşme, sesli mesajların e-mail ile iletilmesi, durum bilgisi izleyebilme, anlık mesajlaşma, uzak abone ve uzak ofis iletişimi gibi gelişkin iletişim çözümleri sunuyor.

IP Telefon Santralı Kullanmak İçin 10 Neden

Teknolojinin çok hızlı eskidiği bu dönemde, her türlü teknoloji yatırımının doğru yapılması son derece önemli, çünkü gelişemeyecek bir teknoloji ürününe yapılacak bir yatırım, kısa süre sonra gelişen ihtiyaçları karşılayamayacak ve firmaya artık hizmet edemez hale gelecektir. Bu durumda ise firmanın bu eski teknoloji çözümünü bir yana atmak ve yeni bir çözüme sıfırdan yatırım yapmaktan başka çaresi kalmaz. Bu nedenle bir firma alt yapı yatırımı yaparken iki noktaya çok dikkat etmelidir:

1) Yapacağım yatırımın sonucunda elde edeceğim ürün/çözüm ihtiyacım olanı karşılayacak teknolojiyi barındırıyor mu?
2) Yapacağım yatırımın sonucunda elde edeceğim ürün/çözüm geliştirilebilir mi, firmama uzun vadede hizmet edecek şekilde gelişmelere açık mı?

Bu iki sorunun cevapları ancak bugün için gelinen uç noktadaki bir ürün söz konusu ise olumlu olarak verilebilir. Bu da bizi iletişim sistemleri ihtiyaçları için IP santral ve tümleşik iletişim çözümlerine yönlendirmektedir. Satın alınacak santralın günümüz ihtiyaç skalasında IP tabanlı olması işletmelerin ihtiyaç duyduğu teknolojik yeniliklere büyük ölçüde cevap verecektir.

Gelişmelere açık bir IP santrala yatırım yapan bir firma ise yukarıdaki temel kazanımlar açısından doğru bir adım atmış olacaktır. IP santralların sağlayacağı bir takım kullanıma yönelik faydalar da aşağıdaki şekilde sıralanabilir:

1) Masa başı sabit telefonlara duyulan bağımlılık ortadan kalkar. Akıllı cep telefonları, tablet bilgisayarlar, dizüstü bilgisayarlar vb. cihazlar üzerine kurulacak yazılım tabanlı telefonlar sayesinde, aboneler dünyanın herhangi bir yerinden, santrallarına bağlanabilir ve ofislerindeymiş gibi telefonlarını kullanabilirler. Bu esneklik özellikle, müşteriye yakın olmanın gün geçtikçe daha önemli olduğu iş yaklaşımda çok önemli farklar yaratabilecek bir ortam sağlamaktadır.

2)Firmanın farklı birimleri arasında kurulacak IP köprüsü sayesinde iletişim giderlerinde ciddi tasarruf elde edilir. IP santrallar direkt olarak İnternet üzerinden birbirleri ile iletişim kurabilmekte ve pek çoğu bu bağlantı üzerinden tek numara yapısı destekler şekilde çalışabilmektedir. Bu sayede hem tüm firma birimlerindeki abonelerin her birimden erişilebilecek tek numarası olmakta hem de birimler arasında yapılan çağrılar bedava gerçekleştirilmektedir. Buna ek olarak bir abone firma birimleri arasında hareket ederken her birimden kendi telefon numarasını kullanarak sisteme dahil olmakta ve yerleşkeden bağımsız olarak aynı hizmeti alabilmektedir. Ayrıca tek merkezde var olacak bir çağrı merkezi yapısı da oluşturulabilir. İletişim maliyetlerini azaltma konusunda daha fazla bilgi.

3)IP telefon santrallarında,kapasite artırımı çok kolaydır.Kapasite artırmak için santrala yeni kartlar eklenmesi gerekmez. IP abone altyapısı yazılım tabanlı bir yapı olduğundan sadece IP abone lisansı ilavesi ile abone sayısı kolaylıkla artırılabilir.

4) IP santrallar, IP aboneler için özel kablolama gerektirmez. Bina içinde hazır bulunan bilgisayar alt yapısı kablolaması IP telefonlar için direkt olarak kullanılabilir. Hemen her IP telefon, üzerinde bir hat çoklayıcı (Ethernet switch) bulundurur. Bu sayede bilgisayar için hazırlanmış tesisat, hem IP telefon hem de bilgisayar için ek bir kablolamaya ihtiyaç duyulmaksızın kullanılabilir. Aynı zamanda akıllı cep telefonları, bilgisayarlar ve benzeri cihazlar kablosuz bilgisayar ağlarında da çalışabileceğinden, kablosuz ağ olan yerlerde IP telefonlar da bu kablosuz ağlar üzerinden çalışabilirler. Bu durum beraberinde, santralın bir yerden bir yere kolayca taşınması olanağını da sağlar.

5) IP santralların bakımı ve programlaması kolaydır. WEB arayüzü sayesinde standart bir Internet Tarayıcısı (örneğin Internet Explorer, Mozilla Firefox vb.) uygulamalar üzerinden kolayca yapılabilir. IP santral aboneleri kendi bilgisayarları üzerinden abone ayarlarını kontrol edebilir, değiştirebilir ve bazı servislerden kolaylıkla faydalanabilirler. Örneğin sesli mesajlarını bilgisayarları üzerinden görebilir ve dinleyebilirler veya isterlerse sesli mesajlarının kendilerine elektronik posta ile iletilmesini sağlayabilirler.

6)Kullanılacak olan telefon makinası için çeşitlilik artar.IP santrallarda kullanılan SIP protokolü dünya genelinde standartlaşmış ve olgunlaşmış bir protokoldür. Bu nedenle IP santrallarla kullanılabilecek SIP uyumlu uç birimlerde,IP telefonlarda esneklik ve kullanım zenginliği sağlar

7) IP sistemler, IP altyapısı sayesinde farklı yazılım ve sosyal medya araçlarıyla entegrasyona açıktır. Bu sayede sistem aboneleri tek arayüz den birden fazla iletişim aracını kullanabilirler.

8)Görüntülü görüşme için Video IP telefonlar kullanılabilir. Ayrıca bilgisayarlara yüklenecek Soft Telefon(Yazılım Tabanlı Telefon) üzerindeki video alanı ile Video IP Telefonlar ile görüşülebilir,görüntülü konferans yapılabilir.

9)SIP protokolünün sunduğu kullanıcı servislerine ek olarak özel protokoller ile IP santral kullanıcıları, günlük iletişim ihtiyaçlarını karşılamada kullanabilecekleri daha pek çok servisi de IP telefonlar üzerinden kullanabilirler. Bu sayede sayısal bir telefon kullanan bir kullanıcı, standart bir IP telefon kullanmaya başladığında SIP protokolünde desteklenmediği için kullanamayacağı pek çok özelliği, Karel IP telefonlar ile kullanabilir.

10)Mobil uygulama cep telefonunun da bir abone telefonu gibi kullanılmasına olanak tanır. Akıllı cep telefonları üzerinde kullanılabilen uygulamaları, bilgisayarlar üzerinde kullanılabilen yazılım tabanlı telefonları, gelişmiş CTI uygulamaları, gömülü çağrı karşılama, sesli mesaj, görüşme kaydetme gibi servislere tek ürün çatısında sahip olmak mümkündür.